Bruce Springsteen - The River

 
Η "Mary" σε αυτό το τραγούδι δεν είναι μια φανταστική δημιουργία, αλλά η ίδια η αδελφή του Bruce Springsteen, η Ginny. Αφηγείται το τραγούδι από την οπτική γωνία του συζύγου της Ginny, ο οποίος αφού την άφησε έγκυο όταν ήταν μόλις 18 ετών, την παντρεύτηκε βιαστικά και αμέσως μετά αναγκάστηκε να πιάσει δουλειά σε οικοδομή για να καταφέρει να συντηρήσει την οικογένεια του.

Κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας, ο Bruce Springsteen, πριν τραγουδήσει το "The River", έκανε μία εξομολόγηση για τον πατέρα του. «Όσο μεγάλωνα, εγώ και ο πατέρας μου μαλώναμε συνέχεια, σχεδόν για οτιδήποτε. Είχα πολύ μακριά μαλλιά, πολύ κάτω από τους ώμους μου. Ήμουν δεκαεπτά ή δεκαοκτώ χρονών. Ω φίλε, το μισούσε! Έμενα πολύ χρόνο έξω από το σπίτι μέχρι να μου περάσουν τα νεύρα μου και να επιστρέψω κι όταν γύριζα, με περίμενε στην κουζίνα, και έκρυβα τα μαλλιά μου μέσα στο γιακά μου. Έμπαινα μέσα και με φώναζε να καθίσω μαζί του και το πρώτο πράγμα που με ρωτούσε πάντα, ήταν τι νόμιζα ότι έκανα με τον εαυτό μου και το χειρότερο ήταν ότι δεν μπορούσα να το εξηγήσω ποτέ σε αυτόν. Θυμάμαι μια φορά, όταν είχα ένα ατύχημα με μοτοσικλέτα, με ξάπλωσαν στο κρεβάτι και έβαλε έναν κουρέα και μου έκοψε τα μαλλιά και θυμάμαι ότι του είπα ότι τον μισούσα και ότι δεν θα το ξεχάσω ποτέ. Και μου έλεγε: "Φίλε, ανυπομονώ να πας στον στρατό. Όταν πας στον στρατό, θα βγάλουν έναν άντρα από εσένα. Θα σου κόψουν όλα αυτά τα μαλλιά και θα γίνεις άνδρας". Και αυτό ήταν, υποθέτω, το '68, και υπήρχαν πολλοί τύποι από τη γειτονιά που πήγαιναν στο Βιετνάμ… Θυμάμαι εκείνη τη μέρα όταν έλαβα την ειδοποίηση για να παρουσιαστώ και το έκρυψα από τους δικούς μου. Τελικά μετά από τρείς μέρες παρουσιάστηκα, και κόπηκα. Αφού γύρισα στο σπίτι ο πατέρας μου ρώτησε, "Τι έγινε;" Είπα, "Δεν με πήραν". Και απάντησε, "Αυτό είναι καλό"».

Για χρόνια, ο Springsteen και ο πατέρας του δεν τα πήγαιναν ποτέ καλά. Ο πατέρας του νόμιζε ότι χαράμιζε τη ζωή του προσπαθώντας να γίνει μουσικός. Ίσως, ο Douglas Springsteen, ένας σκληρά εργαζόμενος, ζήλευε που ο γιος του κυνηγούσε τα όνειρά του, κάτι που πάντα ήθελε να κάνει ο ίδιος, αλλά δεν μπορούσε γιατί έπρεπε να συντηρήσει μια οικογένεια. Ήθελε να επανδρώσει τον Bruce, αλλά δεν ήταν διατεθειμένος να χάσει τον γιο του σε έναν πόλεμο για αυτό.

Στο "The River", ο Bruce Springsteen δεν μιλούσε μόνο για την αδερφή του και τον κουνιάδο του. Στους στίχους, μίλησε για όλους τους ανθρώπους που πρέπει να εγκαταλείψουν τα όνειρά τους για να στηρίξουν μια οικογένεια, συμπεριλαμβανομένων ανθρώπων όπως ο πατέρας του.

Βασίλης Τερζόπουλος

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια