Κοίτα που προσκυνάμε.Όλοι ζούμε στη πόλη.Η πόλη σχηματίζει- συχνά φυσικά,αλλά αναπόφευκτα ψυχικά,ένα κύκλο.Ένα παιχνίδι. Ένα κύκλο θανάτου με το σέξ στο κέντρο του. Πήγαινε με το αυτοκίνητοστις άκρες των προαστείων της πόλης. Στην άκρη ανακάλυψε ζώνες εκλεπτησμένηςακολασίας και ανίας, παιδική πορνεία. Αλλά στο λέρωμένο κύκλο που αμέσως περιβάλλειμε το φως της ημέρας τη βιομηχανική περιοχή, υπάρχει η μόνη πραγματική ζωή του πλήθουςστους πλανήτες μας, η μόνη ζωή του δρόμου, η ζωή της νύχτας. Άρρωστοι τύποι σε ξενοδοχείατου ενός δολλαρίου, φτηνές πανσιόν, μπαρ, ενεχυροδανειστήρια, λαικά θεάματα και πορνεία,σε ετοιμοθάνατες στοές που δεν πεθαίνουν ποτέ,σε δρόμους και δρόμους νυχτερινών σινεμά.Όταν η διασκέδαση πεθαίνει, γίνεται Παιχνίδι.Όταν το σέξ πεθαίνει γίνεται Οργασμός.Όλα τα παιχνίδια περιέχουν την ιδέα του θανάτου.Λουτρά, κάγκελα ή εσωτερική πισίνα. Ο πληγωμένος αρχηγός μαςστην ιδρωμένη πλάκα, χλωρίνη στην αναπνοή του και στα μακρυά μαλλιά.Ευκίνητος, αν και ανάπηρος, σώμα παλαιστή μέσων βαρών, κοντά του οέμπιστος δημοσιογράφος, ο μυστικοσύμβουλος. Του άρεσε να έχει κοντά τουανθρώπους με βαθεία αίσθηση ζωής. Αλλά οι περισσότεροι του τύπου ήτανγύπες που κατέβαιναν στη σκηνή για περίεργη Αμερικάνικη αταξία.Κάμερες μέσα μστο φέρετρο που παίρνουν συνέντευξη απο σκουλίκια.Χρειάζεται μεγάλο φονικό για να γυρίσεις στα βράχιαστη σκιά και να ξεσκεπάσεις παράξενα σκουλήκια απο κάτω.Οιζωές των δυσαρεστημένων τρελλών μας αποκαλύπτονται.Η κάμερα , σαν θεός που βλέπει τα πάντα, ικανοποιεί τηλαχτάρα μας μγια παντογνωσία. Να κατασκοπεύεις τουςάλλους απο αυτό το ύψος και τη γωνία : πεζοί μπαινοβγαίνουνστο φακό μας σαν σπάνια υδρόβια έντομα.Δυνάμεις της γιόγκα. Να γίνεται κανείς αόρατος ή μικρός.Να γίνεται γιγάντιος και να φτάνει τα πιο μακρινά αντικείμενα.Να αλλάζει μτη πορεία της φύσης. Ν τοποθετείται οπουδήποτεστο χώρο ή χρονο. Να καλεί τους νεκρούς. Να εξυψώνειτις αισθήσεις και να συλλαμβάνει απρόσιτες εικόνες γεγονότωνσε άλλους πλανήτες, στο βαθύτερο κομμάτι του μυαλού του,ή του μυαλού των άλλων.Το όπλο του ελεύθερου σκοπευτή είναι μία προέκταση τουματιού του. Σκοτώνει με επιζήμια όραση.Ο δολοφόνος ( ; ), βάζοντάς το στα πόδια, οδηγημένος μεασυνήδειτη, ενστικτώδη άνεση εντόμου, σαν σκώρος, προςμία ζώνη ασφαλείας, καταφύγιο απο τους πολυσύχναστουςδρόμους. Γρήγορα, καταβροχθήστηκε το ζεστό,σκοτεινό,αθόρυβο στομάχι του φυσικού θεάτρου.***Σύγχρονοι κύκλoι της Κόλασης: ο Όσβλαντ (;) σκοτώνει τονΠρόεδρο.Ο Όσβλαντ μπαίνει σε ταξί. Ο Όσβλαντ σκοτώνει τονΑξιωματικό Τίππιτ.Ο Όσβλαντ βγάζει το σακάκι. Ο Όσβλαντ συλλαμβάνεται.Το έσκασε σ’ένα σινεμά.Μέσα στη μήτρα είμαστε τυφλά ψάρια των σπηλαίων.Όλα είναι ακαθόριστα και συγκεχυμένα. Το δέρμα πρήζεταικαι δεν υπάρχει πια διάκριση ανάμεσα στα μέλη τιου σώματος.Ένας ορμητικός ήχος από απειλητικές, κοροιδευτικές,μονότονεςφωνές. Αυτός είναι ο φόβος και η γοητεία να σε καταπίνουν.Μέσα στο όνειρο, κούμπωσε τον ύπνο γύρω απο το σώμασαν γάντι. Ελεύθερος τώρα απο χώρο και απο χρόνο. Ελεύθερος ναδιαλυθείς στο καλοκαίρι που κυλάει.Ο ύπνος είναι ένας υπόγειος ωκεανός βυθισμένος σε κάθενύχτα. Την ημέρα, ξύπνιος στάζοντας, λαχανιάζοντας, μάτιαπου τσούζουν.Το μάτι μοιάζει χυδαίοΜέσα στο άσχημο τσόφλι σου.Βγές έξω στ’ανοιχτάΣε όλη σου τη Λαμπρότητα.Τ’ίποτα. Ο αέρας έξωμου καίει τα μάτιαθα τα βγάλωκαι θα απαλλαγώ απο το κάψιμο.***Τραγανή ζεστή λευκότηταΑπόγευμα της ΠόληςΈνοικοι της ζώνης της πανούκλαςκαταβροχθίζονται.(Η Σάντα Άννα είναι έρημοι χωρίς ανέμους)Ξέσκισε την ενόχληση και ρίξε λάσπες.Η αναζήτηση νερού, υγρασίας,<<βρεξίματος>> του ηθοποιού, εραστή.<<Παίχτης>>- το παιδί, ο ηθοποιός, και ο χαρτοπαίχτης.Η ιδέα της τύχης απουσιάζει απο τον κόσμο του παιδιού καιυπηρετεί μία ξένη δύναμη. Η τύχη είναι η επιβίωση τηςθρησκείας στη σύγχρονη πόλη, όπως το θέατρο, και πιο\συχνά το σινεμά, η θρησκεία της κατοχής.Με ποιά θυσία, σε ποιά τιμή μπορεί να γεννηθεί μία πόλη;Δεν υπαρχουν πια <<χορευτές>>, οι δαιμονισμένοι.Ο διαχωρισμόςτων ανθρώπων σε ηθοποιό και θεατές είναι το κεντρικό γεγονόςτου καιρού μας. Είμαστε κυριευμένοι απο ήρωες που ζουνγια μάς και που τους τιμωρούμε. Άν όλα τα ραδιόφωνα και οιτηλεοράσεις έχαναν την πηγή της ενέργειας τους, όλατα βιβλία και οι πίνακες καίγονταν αύριο, όλα τα θέατρα και τασινεμά έκλειναν, όλες οι τέχνες που αναπαριστάνουν…Είμαστε ικανοποιημένοι με αυτό <<που δόθηκε>> στηναναζήτηση της αίσθησης. Μεταμορφωθήκαμε απο ένα τρελλό κορμίπου χόρευε στις πλαγιές των λόφων σ’ένα ζευγάρι μάτιακαρφωμένα στο σκοτάδι.***Κανένας απο τους φυλακισμένους δεν ξαναβρήκε την σεξουαλικήτου ισσοροπία. Μελαγχολίες,ανικανότητα,αυπνία..ερωτικόδιασκόρπισμα σε γλώσσες, διάβασμα, παιχνίδια, μουσική καιγυμναστική.Οι φυλακισμένοι έχτισαν δικό τους θέατρο, που μαρτυρούσετην απίστευτη απραξία τους. Ένας νεαρός ναύτης που αναγκάστηκενα παίζει γυναικείους ρόλους,σύντομα έγινε η αγαπημένη της<<πόλης>>, γιατί στο μεταξύ ονομάστηκαν <<πόλη>> καιέβγαζαν δήμαρχο,αστυνομία και δημοτικούς συμβούλους.Στην παλιά Ρωσία ο Τσάρος παραχωρούσε, απο τη δική τουπονηριά ή κάποιου απτους συμβούλους του, μια εβδομάδαελευθερίας σ’έναν κατάδικο απο κάθε φυλακή του. Τηνεκλογή την άφηναν στους ίδιους τους φυλακισμένους καιγινόταν με διάφορους τρόπους.Μερικές φορές με ψηφοφορία,μερικές με κλήρο, συχνά με τη βία. Είναι φανερό πως ο εκλεγμένοςέπρεπε να είναι άντρας με μαγεία, αρρενωπότητα, πείρα,ίσως με το χάρισμα του λόγου, ένας άντρας με δυνατότητες.Αδύνατη κατάσταση τη στιγμή της ελευτθερίας,αδύνατηεκλογή, καθορίζοντας τον κόσμο μας στις συγκρούσεις του.από το βιβλίο “Σημειώσεις για την όραση”.εκδόσεις ΕΡΑΤΩ [μετάφραση: Αντώνης Εμμανουήλ]
“Η μουσική μάς διδάσκει το πέρασμα του χρόνου. Διδάσκει την αξία της
στιγμής, δίνοντας στη στιγμή αξία. Και μετά μας προσπερνάει. Δεν
φοβάται να χαθεί.”
Η ακινησία είναι θάνατος. Στάση ζωής.
Το τέλος μπορεί να περιμένει λίγο ακόμα.
Πριν χαθούμε. Λίγο ροκ ακόμα πριν μας αγκαλιάσει οριστικά το φως.
Η μουσική είναι μονάδα μέτρησης για μας.
Ο πόνος περικλείει ελευθερία.
Όνειρα που καίγονται σαν κεριά, αφήνοντας σημάδια στα χέρια.
Χαρίζει σιωπές. Μας κάνει πιο δυνατούς.
Στο φόβο του ταξιδιού κρύβεται η συνέχεια.
Η συλλογή των κομματιών μας.
Αυτό το ροκ δεν θα τελειώσει ποτέ.
Όλα είναι δρόμος.
— Σταύρος Σταυρόπουλος
Η μουσική είναι δική μας.
Είναι εμείς.
Και όπως εμείς, είναι πάντα εδώ.
Μας περιβάλλει σαν τα άπειρα σωματίδια της ζωής.
Δεν φαίνεται.
Μόνο νιώθεται.
Όπως η ζωή.
Η Ροκ Είναι Τούτο
Πέτρα που κυλάει,
ανατρέπει, αμφισβητεί,
δεν πείθεται και δε σταματάει,
κόντρα στα κρατούντα,
κόντρα σε όσα οι άλλοι θεωρούν δεδομένα.
Henry David Thoreau
«Όταν ακούω μουσική,
Δεν νιώθω κανέναν κίνδυνο.
Είμαι άτρωτος.
Δεν βλέπω εχθρό.
Είμαι συγγενής με τους παλαιότερους χρόνους και με τους νεότερους.»
Alexis Korner
«Σε όλη μου τη ζωή πρέπει να υπέφερα από βαριά σχιζοφρένεια.
Ο ένας μου εαυτός, αυτός που ακούει ό,τι δεν μπορεί να παίξει ο άλλος,
είναι αυτός που κυριαρχεί...»
Robert Fripp
«Η μουσική είναι το κρασί
που γεμίζει το φλιτζάνι της σιωπής.»
Alan Watts
“When we dance, the journey itself is the point,
as when we play music the playing itself is the point.
And exactly the same thing is true in meditation.
Meditation is the discovery that the point of life
is always arrived at in the immediate moment.”
Μουσικό Ξόρκι
Η μουσική, το φεγγαρόφωτο και τα όνειρα, είναι τα μαγικά μας όπλα.
Το φεγγάρι που επιμηκύνει τις σκιές κάνοντας τα δέντρα να φαίνονται μεγαλύτερα.
Τα όνειρα να είναι μέρος του εαυτού μας... Ναι… και τι θλίψη να ξυπνάμε…
Και μέσα στα σπλάχνα της μουσικής να ταξιδεύει η σκέψη μας.
Archive
Author Details
Always Somewhere ॐ Travelling through sound & silence
ON AIRΤώρα παίζει: Travellers StoriesΖωντανή Ροή – Μουσική Περιπλάνηση μέσα από Rock Ιστορίες
0 Σχόλια
Μοιράσου τις σκέψεις σου για τη μουσική – κάθε άποψη προσθέτει στο ταξίδι μας.
EmojiΈχεις προτάσεις; Κομμάτια που αγαπάς;
γράψε μας τι σκέφτεσαι!